חיפוש

יחידת הקומנדו של חיל האוויר מחכה לכם: מה מחכה למתגייסים ביחידת העילית שלדג?

יחידת הקומנדו שלדג נחשבת מזה שנים רבות לאחת היחידות המובילות בצבא הגנה לישראל, וזאת בשל היותה יחידה עילית הכפופה למפקדת חייל האוויר ואשר מבצעת פעולות נרחבות רובן חסויות ונמצאות תחת צו איסור פרסום, בשל האופי הרגיש של יחידת הקומנדו הזו. בעבור מתגייסים שרוצים להגשים חלום ולהתקבל ליחידה, מדובר באתגר לא פשוט הדורש תעצומות נפש, כושר גופני גבוה כמו גם יכולת לבצע משימות רבות תחת תנאים לא פשוטים, בשל היותה של היחידה הזו יחידת קומנדו מובילה ועסוקה מאוד.

יחידת הקומנדו של חיל האוויר מחכה לכם: מה מחכה למתגייסים ביחידת העילית שלדג?

איך הכול התחיל?

יחידת הקומנדו של חייל האוויר הוקמה בשנת 1974, וזאת כחלק מהלקחים של הצבא בנוגע למלחמת כיפור אשר חשפה את הכשלים של הצבא בכל הקשור ליכולת לבצע איתור מודיעין כמו גם הפעלה של כוחות אוויר. שמה של היחידה שלדג נקבע בעקבות השראה אותם קיבלו גורמי הצבא מציפור השלדג אשר ידועה ביכולת התפיסה המהירה שלה, בדיוק כמו שמבצעים לוחמי היחידה. ברבות השנים לקחה היחידה חלק במגוון עצום של פעילויות ביטחונות רגישות אשר חיזקו מאוד את החוסן של מדינת ישראל להתמודד עם אתגרים שונים, כאשר הייחוד של היחידה נובע גם מעמותה אשר הוקמה ע"י לוחמים לשעבר כמו גם מפקדים הנפגשים אחת לתקופה ומקיימים אירועי גיבוש, גם לאחר שנים רבות לאחר השחרור. לוחמי העבר לוקחים חלק גם בתהליך ההכשרה בשל הידע הרב אותו צברו, כחלק ממדיניות היחידה.

חולמים על שירות ביחידה? זה מה שאתם צריכים לדעת

אם גם אתם חולמים על שירות ביחידה, חשוב לדעת כי תנאי הקבלה הם נוקשים וכוללים בין היתר דרישה לפרופיל צבאי 97 לצד קב"א גבוהה. בנוסף, מסלול ההכשרה של יחידת הקומנדו אורך כ 20 חודשים. במסגרת ההכשרה אתם כלוחמים לומדים כיצד להתמודד עם הישרדות בשטח, צניחה מכלי טייס לצד איסוף מודיעין המתבצע באמצעות כלים מיוחדים. ההכשרה של הלוחמים מתבצעת לא רק ע"י המפקדים אלא לעיתים גם ע"י לוחמי עבר שלוקחים חלק משמעותי בתהליך, מתוך מטרה לסייע ליחידה להגשים את הייעוד שלה ולבצע את הפעילויות הסודיות ברמה גבוהה ומקצועית. מאחר ולא כל המתגייסים מתאימים לאופי של הפעילות, רבים נושרים בדרך אולם אלו אשר מצליחים לעמוד בהכשרה המקיפה מיועדים להשתלב בתפקידים רבים, כולל תפקידי קצונה.

לסיכום, יחידת הקומנדו של חייל האוויר שלדג מהווה הזדמנות יוצאת דופן בעבור צעירים שרוצים להגשים חלום להשתלב ביחידה בלעת אופי קרבי ומודיעני דעו כי אין מדובר בתהליך קל אלא בהכשרה מאתגרת שתדרוש מכם לקחת את עצמכם אל הקצה. יחד עם זאת, באמצעות הכנה מוקדמת הכוללת את שיפור סרגל המאמצים האישי לצד הכנה מנטלית גם אתם תוכלו להגשים חלום  ובהתאם לכך להצטרף למשפחת יחידת שלדג.

מאמרים נוספים

שבועת האמונים בצה"ל

נגישות