Notice: Undefined variable: styleid in /home/yehidaco/public_html/jvb_core.php on line 47

Notice: Undefined variable: wrapperID in /home/yehidaco/public_html/jvb_core.php on line 48
 כלי טייס בחיל האוויר YouTube Facebook

התחברות לאתר הירשם לאתר
זכור אותי
 
שכחתי סיסמא

תמונות שנוספו לאחרונה


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 186 bytes written, possibly out of free disk space in /home/yehidaco/public_html/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 304
באדיבות yes
באדיבות yes
באדיבות yes
לוחמת סנפיר בצלילה
לוחמי ילת
גדוד גפן- בה
לוחמים בזרוע הים
תג גדוד אב
תג בהל
תג יחידת יהלו

חסויות

כלי טייס בחיל האוויר
חיל האוויר כולל מספר טייסות- מטוסי קרב, מטוסי תובלה, מטוסי הדרכה, מסוקי קרב, מסוקי תובלה, מסוקי סיור וכלי טייס בלתי מאוישים (כטב"מ). הנה כמה מבין כלי הטייס הבולטים בחיל האוויר:

מטוסי קרב

מטוס קרב F-16I סופה (חברת לוקהיד מרטין)- מטוס קרב רב-משימתי מארה"ב. מטוס ה-F-16I המכונה "סופה" מיוצר על-ידי חברת "לוקהיד-מרטין" ומכיל מנוע של חברת "פארט אנד וויטני" ומערכות מתקדמות שפותחו בישראל בהתאם לדרישות חיל-האוויר על-ידי התעשיות הביטחוניות בארץ. המטוס בעל יכולת נשיאת טילי אוויר-אוויר מונחי חום תוצרת רפא"ל מסוג פיתון 4 ופיתון 5, טילי אוויר-אוויר מונחי מכ"מ תוצרת ארה"ב מסוג אמראם, פוד לייטנינג לאיתור ורכישת מטרות ופוד לנטירן לניווט, פצצת JDAM.


מטוס קרב F-15I רעם (חברת בואינג)- מטוס תקיפה דו-מושבי. מטוס קרב דו-משימתי לתקיפה וליירוט, ארוך טווח. המטוס, הטוב מסוגו בזירת המזרח התיכון, נכנס לשירות בינואר 1998 ומהווה את חוד החנית של חיל-האוויר. הרעם הינו גירסה של ה-F-15E ("סטרייק איגל"), שיוצרה במיוחד עבור ישראל על-ידי חברת "מקדונל דאגלס" האמריקאית, היום "בואינג". כושר הנשיאה העצום של המטוס, בשילוב עם מערכותיו המתקדמות, מאפשרים לו לבצע תקיפות עומק עם חימוש רב, בטווחים רחוקים, בגובה נמוך, בכל שעות היממה ובכל תנאי מזג-האוויר. בעל תותח 20 מ"מ שישה-קני בשורש הכנף. טילי אוויר-אוויר מסוג פיתון-3 ופיתון-4, סיידווינדר, ספארו ואמראם. טילי אוויר-קרקע מסוגים שונים ופצצות מונחות. סך-הכל נושא המטוס מטען במשקל של עד 11 טונות.


מטוס קרב F-16 נץ / ברק (חברת לוקהיד)- מטוס קרב רב-משימתי. מטוס קרב רב-משימתי, המשרת בחיל-האוויר במשימות תקיפה ויירוט. המטוס נכנס לשירות ב-1980, ומהווה עד היום את עמוד השדרה של החיל. מטוסי ה-F-16 מבצעים מגוון רחב של משימות מורכבות, החל מתקיפות בעומק שטח האויב וכלה בהשגת עליונות אווירית, וצברו קרדיט יוצא דופן בשורות חיל-האוויר. שנה לאחר הגיעם כבר תקפו המטוסים את הכור הגרעיני בעיראק והביאו להשמדתו המלאה. במלחמת שלום הגליל השיגו המטוסים עליונות אווירית כשהפילו כ-40 מטוסים סוריים במבצע השמדת סוללות הטילים בבקעת הלבנון. מאז ועד היום ממשיכים מטוסי ה-F-16 להשתתף במבצעים רבים ולמלא מגוון רחב של משימות. בעל תותח וולקן שישה קני 20 מ"מ עם 515 פגזים, טילי אוויר-אוויר מסוג סיידווינדר, פיתון-4, פצצות ברזל ופצצות מונחות, טילי אוויר-קרקע.


מטוס קרב F-15 איגל-בז (חברת מקדונל-דגלס)- מטוס קרב לעליונות אווירית. מטוס קרב למשימות עליונות אווירית מתוצרת ארה"ב. מאז כניסתו לשירות בחיל-האוויר ב-1976 רשם לזכותו ה-F-15 עשרות הפלות והשתתף במבצעי תקיפה ארוכי טווח כדוגמת תקיפת מפקדות אש"ף בטוניס ב-1985. גם היום, יותר מ-20 שנה לאחר שנכנס לשירות מבצעי, ה-F-15 הוא אחד ממטוסי הקרב המובילים של חיל-האוויר. בעל תותח וולקן שישה-קני בקוטר 20 מ"מ עם 970 פגזים, טילי אוויר-אווויר ספארו, אמראם, סיידווינדר, פיתון-3 ופיתון-4, פצצות אוויר-קרקע.


מטוס קרב A-4 סקייהוק- עייט (חברת מקדונל-דגלס)- מטוס תקיפה חד-מושבי. מטוס תקיפה וסיוע קרקע קל לטווחים קצרים. במקור, הסקייהוק תוכנן לסייע לחילות הים והנחתים של ארה"ב, והתבסס על הניסיון שנרכש במלחמת קוריאה. המטוס זכה עד מהרה להצלחה רבה, וכיום מטוסי סקייהוק ממשיכים לטוס בחילות-אוויר רבים בעולם. בעל 2 תותחי דאפה 30 מ"מ, פצצות וטילים במשקל 3,720 ק"ג.



מטוסי תובלה והתראה

מטוס תובלה C-130 הרקולס קרנף (חברת לוקהיד)- מטוס תובלה רב-משימתי למשימות צבאיות. למטוס שמורות זכויות רבות בחיל-האוויר הישראלי כמטוס, שהשתתף בחילוץ החטופים מאנטבה ובמבצע "שלמה" - להעלאת יהודי אתיופיה. המטוס יוצר ביותר מ-100 דגמים שונים מאוגוסט 1954 ועד היום, ומשמש למטרות שונות. ב-1992 מסרה "לוקהיד" את ההרקולס ה-2,500, ובכך הפך ההרקולס למטוס התובלה הנמכר ביותר בהיסטוריה, מלבד הדקוטה. בין המשימות השונות של ההרקולס ברחבי העולם: תידלוק מטוסים ומסוקים, חילוץ, הצנחת מטען ואנשים, סיור, ביון, מפקדות מעופפות, כיבוי שריפות, לכידת לוויינים, סיור מזג-אוויר, ומחקר. התאמתו של ההרקולס למגוון רחב של משימות נובעת בעיקר מביצועיו הטובים, ומיכולתו לשאת כמות גדולה יחסית של מטען, כשהוא פועל ממינחתים קצרים.


מטוס תובלה A-36 חופית- ביצ'קרפט בוננזה (חברת ריית'און)- מטוס הבוננזה ("חופית") הינו מטוס-תובלה קל אשר מסוגל לשאת כשישה אנשים (כולל הטייס). המטוס מיוצר על ידי חברת "ריית'און" האמריקאית. הדגם הראשון ממשפחת ה"בוננזה" יצא מפס הייצור שנת 1947 והיה הצלחה מידית. הבוננזה משמש בכל העולם כמטוס קל לצרכי אימונים ותובלה אך בארץ הוא ישמש כמטוס נוסעים קל בלבד. לאחר שנים רבות בהן מטוס ה"פשוש" היה כלי הטיס העיקרי לתובלה קלה בחיל-האוויר, הוחלט על החלפתו. מציאת המחליף ל"פשוש" היתה משימה לא פשוטה שנמשכה יותר משנה, בה נשקלו כל האפשרויות. לאחר מאמצים וחיפושים נרחבים, הוחלט שמטוס הבוננזה יחליף את ה"פשוש".


מטוס תובלה סוקאטה TB-20 פשוש- מטוס תובלה קל, שנרכש על-ידי חיל-האוויר כמחליף למטוס הצסנה. את הטרינידד פיתחה חברת "סוקאטה" הצרפתית, כמטוס קל לחובבי טיסה וטיול. בעלוני הפרסום של החברה, הוא מוצג כגרסה המעופפת של המכונית המשפחתית. המטוס זכה להצלחה מסחרית, ונרכש בכמויות גדולות על-ידי גורמים פרטיים וצבאיים במדינות רבות. הוא משמש, למשל, להדרכה בבתי-ספר לטיסה וכמטוס תובלה קל בחילות-האוויר של צרפת, אוסטרליה וסין. הטרינידד הוא מטוס קטן וזריז, המהווה שיפור ביחס לצסנה מבחינת נוחות ההטסה. טיסת הבכורה לטרינידד בצבעי חיל-האוויר נערכה ב-1 בפברואר 1995, אז החלו גם הטיסות הסדירות במטוס.


מטוס תובלה בואינג-707 ראם- מטוס-התובלה הגדול ביותר של חיל-האוויר. המטוס פותח בשנות ה-50 המוקדמות כמטוס תידלוק ותובלה עבור חיל-האוויר האמריקאי. שירותו בחיל-האוויר החל במלחמת יום-הכיפורים, אז נעשה בו שימוש בהטסת חיילים לרפידים ולשדות-תעופה אחרים בסיני. אחרי המלחמה נרכשו מספר מטוסים מחברת TWA האמריקאית ומחברות-תעופה נוספות, וכן נחכרו מטוסים מהתעשייה האווירית. הבואינג-707 נחשב כ"חיית-תובלה" אמיתית. יש לו ארבעה מנועים, והוא מסוגל לשאת 82 טונות דלק ולשהות באוויר עשר שעות רצופות. פרט להובלת-נוסעים משמשים מטוסי הבואינג-707 למשימות נוספות בחיל-האוויר. מטוס אחד, לדוגמה, משמש כמטוסם של ראש-הממשלה והנשיא בביקוריהם הממלכתיים בחו"ל. החל משנת 1983 משמשים מטוסי הבואינג-707 גם למשימות של תידלוק אווירי של מטוסי קרב, ובכך מגדילים את טווח פעולתו של חיל-האוויר. יכולתם כמטוסי תידלוק עולה אף על זו של מטוס ההרקולס.


מטוס התראה גראמן E-2C הוקאיי דיה- מטוס להתראה מוקדמת ולבקרה, שתוכנן לקראת סוף שנות ה-50 עבור הצי האמריקאי, שהזדקק אז למטוסי התראה מוקדמת גדולים בעלי עוצמה רבה, שיוכלו להמריא מנושאות המטוסים של הצי. כאשר נקנה המטוס, הותאמו מכשיריו לפעולה מעל יבשה ולמניעת החזרי-שווא של המכ"מ מעצמים קרקעיים. עם כניסת המטוס לשירות חיל-האוויר הישראלי, חולל המטוס מהפכה בכושר-הגילוי והשליטה של מערך-הבקרה. ההוקאיי היה המטוס הראשון, שתוכנן מלכתחילה כפלטפורמה מעופפת להתראה ולבקרה. הוא נושא על גבו אנטנת-צלחת ענקית, בקוטר 7.3 מטר ובמשקל טונה אחת. הצלחת מסתובבת בקצב של שישה סיבובים בדקה, ובתוכה שתי אנטנות: האחת סורקת ומשולבת עם מכ"מ ועם מחשב המעבד את הנתונים, בעוד השנייה משמשת כזע"ט - זיהוי עמית/טורף (IFF). בקידמת המטוס נמצא תא-הטייס ובו צוות של שני טייסים. באמצע ומאחור נמצאת יחידת הבקרה, ובה שלושה בקרים, היושבים זה בצד זה ופניהם אל דופן המטוס, מול שלושה מסכים. בכל סיבוב של אנטנת-הצלחת סורקת קרן המכ"ם של ההוקאיי מרחב אווירי בשטח עצום של 400 ק"מ, ומגלה בו כל מטוס, ללא הפרעות מהקרקע ותוך הפרדה בין מטרות סמוכות זו לזו. ארבעה מטוסי הוקאיי סופקו לחיל-האוויר ב-1978, והם מהווים תוספת חשובה למערך הבקרה הקרקעי.



מטוסי הדרכה

גרוב G-120A, סנונית- מטוס בוכנה דו-מושבי. מטוס אימונים המשמש בחיל-האוויר למיון ואימון פרחי-טיס באקדמיה לטיס. המטוס נכנס לשימוש בחיל-האוויר בשנת 2002, בשלב הראשון החליף המטוס את הפייפר בכל שלבי המיון וההכשרה, בעתיד צפוי מטוס הסנונית להחליף ואת הצוקית בחלק מהטיסות בקורס-הטיס. מטוס הסנונית הוא המטוס הראשון שמשרת בחיל-האוויר ולא נרכש על ידי החיל. כדי להוזיל את העלויות, הוחכרו כ-20 מטוסים על ידי חברת אלביט, והיא גם האחראית על תחזוקתם. חיל-האוויר ממן רק את שעות הטיסה. חידוש נוסף בסנונית היא צורת הישיבה במטוס. בניגוד לפייפר, בו ממוקמים המושבים אחד מאחורי השני,נמצאים מושבי החניך והמדריך בסנונית זה לצד זה. מטוס הסנונית נקרא על שמו של הקרב המפורסם שבו השתתף קודמו, מטוס הפייפר, קרב "הסנונית".


התעשייה האווירית לישראל- צוקית- מטוס אימון סילוני דו-מושבי. מטוס אימונים סילוני המשמש בחיל-האוויר למיון ולאימון פרחי-טיס בבית-הספר לטיסה. המטוס פותח על בסיס מטוס הפוגה-מגיסטר הצרפתי, ששימש בחיל-האוויר כמטוס קרב סילוני וכמטוס הדרכה מאז יולי 1960. המטוס הצרפתי הישן שופץ בתעשייה האווירית והותאם לנשיאת מנועים ומכשור מתקדמים. אב-הטיפוס הראשון של הצוקית המריא בספטמבר 1980, ובמאי 1981 נמסר לחיל-האוויר לסדרת בחינות. לדרישת חיל-האוויר, הוכנסו במטוס שינויים נוספים, ואלה נכללו בסדרה הראשונה של מטוסי הצוקית, שהראשון בהם נמסר לחיל-האוויר ביוני 1983. עד 1986 נמסרו כל מטוסי הצוקית לחיל-האוויר.


אירוספסיאל פוגה מגיסטר- מטוס אימונים בסיסי דו-מנועי. מ טוס אימון בסיסי מתוצרת צרפת, שהיה מטוס האימון הבסיסי הסילוני הראשון בעולם. אב-הטיפוס הראשון של המגיסטר ערך את טיסת הבכורה שלו ביולי 1952 ומאז נרכש על-ידי מספר חילות-אוויר ברחבי העולם. עד לפני מספר שנים הפעיל הצי הצרפתי גירסה מיוחדת של המגיסטר, זפיר, שהיתה בעלת יכולת נחיתה על נושאות מטוסים.



מסוקי קרב

AH-64 אפאצ'י, פתן / שרף (חברת בואינג)- מסוק קרב דו-מושבי. מסוק קרב דו-מושבי, שנועד ללחימה ביום ובלילה, בעיקר נגד מטרות קרקעיות כמו טנקים וסוללות נ"מ. תרומתו העיקרית של המסוק היתה בלחימה היום-יומית בלבנון ובביצוע גיחות מבצעיות, שהבולטות שבהן היו כנגד יעדי החיזבאללה בביירות. חברת "יוז" פיתחה את האפאצ'י בראשית שנות ה-70 על סמך לקחי מלחמת וייטנאם. מסוק התקיפה המתקדם נועד לבלום את כוחות השריון הגדולים של ברית ורשה, אם אלה יפלשו למערב גרמניה כחלק ממלחמת עולם שלישית. למסוק יש כושר לחימה לילי גבוה ביותר וכושר הישרדות, אשר בא לידי ביטוי ביכולת טיסה גם לאחר פגיעה על-ידי מספר גדול של פגזים. למסוק שני מנועים חדשניים, המעניקים לו כושר תמרון מעולה. המנועים החזקים מקנים למסוק כושר נשיאת חימוש מרשים ומהירות גבוהה של יותר מ-360 קמ"ש. בנוסף, מאפשרים המנועים למסוק לטפס לגובה רב במהירות - גם תוך טיסה לאחור. למסוק מספר מערכות, הנותנות לו כושר לחימה גבוה בלילה. מערכת PNVS לראיית-לילה מעניקה לטייס את יכולת הראייה גם בתנאי חושך מוחלט. זאת, באמצעות קליטת החום הנפלט מעצמים שונים והצגתם על מסך הווידיאו שבתא-הטייס ובעינית בקסדת-הטייס. בנוסף, מותקנת במסוק גם מערכת אופטית TADS לאיכון וציון ע"י לייזר, המנחה את טילי ה'הלפייר' ליעדם. חימושו העיקרי של מסוק האפאצ'י הוא טיל הלפייר, המשמש לתקיפת מטרות שריון ומבנים. הטיל מתאפיין ביכולת דיוק גבוהה גם לאחר ששוגר מטווח רב. המסוק מצויד בעד 16 טילים, או בארבע כוורות של רקטות. חימוש המסוק כולל גם תותח חד-קני M230 בקוטר 30 מ"מ עם 1,200 פגזים. בנוסף יכול המסוק לשאת מיכלי דלק נתיקים - להארכת טווח הטיסה והשהות בשטח.


AH-1 יואי-קוברה, צפע (חברת בל)- מסוק קרב דו-מושבי. מסוק קרב מתוצרת ארה"ב, המשרת בחיל-האוויר הישראלי יותר מ-20 שנה. המסוק מוכיח את כושרו המבצעי בפעילות קרבית ענפה, המבוצעת מאז מלחמת שלום הגליל בחזית לבנון, ומצטיין בעיקר בלחימה כנגד טנקים. המסוק המריא לראשונה ב-1965, לאחר פיתוח מזורז שארך כשישה חודשים לאור לקחי הפעלת המסוקים בוויטנאם ובמטרה לחזק את המערך הלוחם. הוא מתבסס על מסוק-התובלה המצליח UH-1 יואי של חברת "בל" (מוכר גם כ'בל-205'). הדגם הראשון של המסוק, ה-AH-1G שנרכש בכמויות גדולות על-ידי צבא ארה"ב, זכה ליטול חלק פעיל מאוד במהלך המלחמה בוויטנאם, הן לצרכי דיכוי אש אויב קרקעית והן למתן סיוע קרוב לכוחות המונחתים. כבר ב-1958 החלה חברת בל בתכנון מסוק ייעודי לתקיפה, ואפילו נבנה אב-טיפוס, שהוצג לקבוצת קצינים בכירה ב-1962. אבל הפיתוח המבצעי נגנז מסיבות תקציביות. בל המשיכה לממן את פיתוח המסוק, ובנתה אב-טיפוס נוסף (כדי לחסוך בהוצאות, ניבנה האב-טיפוס מחלקים של מסוקים קיימים), אשר המריא ביולי 1963 תחת השם "סיוקס סקאוט". לאחר המראתו המשיכו אנשי בל בשיפור ובפיתוח. ב-1965 כאשר הוציא הצבא האמריקאי מיכרז למסוק-קרב זמין, נמצאה חברת בל בעמדת עדיפות מול המתחרות. אב-הטיפוס שנמצא אז בשלבי הרכבה ענה על רוב דרישות הצבא, וכל שנותר היה לאמת אותן בטיסה. בסוף 1965, לאחר בחינה השוואתית בין כל המתחרות, נבחר המסוק של חברת בל, וב-9 באפריל 1966 נחתם הסכם להזמנת 112 מסוקים לשירות בצבא ארה"ב. מסוק הקוברה בנוי בתצורה דו-מושבית ובתא הקדמי יושב המקלען, האחראי על תפעול מערכות הנשק של המסוק ובתא האחורי, על מושב מוגבה, יושב הטייס. העובדה ששני אנשי-הצוות של המסוק יושבים זה מאחורי זה, אפשר להצר את גוף המסוק במטרה לצמצם את השטח הנחשף לאש-האויב. רוחבו של מסוק הקוברה צר ממטר. בקוברה מותקנת מערכת אופטית שפותחה בשיתוף הצבא האמריקאי, ואשר מושתתת על פליטת אנרגיית האינפרא-אדום ומאפשרת ראייה בלילה ושיפור פגיעות גם במזג-אוויר קשה ובחשיכה. משימתו העיקרית של הקוברה היא תקיפה כנגד מטרות קרקעיות וחימושו כולל טילי טאו נגד טנקים, שתי כוורות רקטות ותותח תלת-קני 20 מ"מ.



מסוקי סיור

SA-565 פנתר, עטלף (חברת יורוקופטר)- מסוק סיור ימי. מסוק ימי שנכנס לשירות ב-1996. המסוק פועל מספינות טילים מסוג סער-5 של חיל-הים, ומבצע משימות שונות כגון: חילוץ, תצפית ואיכון מטרות. המסוק החליף את המסוק הימי הקודם של חיל-האוויר, הדולפין. צוות המסוק מורכב מקברניט, טייס משנה וסייר ימי מחיל-הים. בחלק מהמשימות מצטרף לצוות המסוק מכונאי מוטס.


HH-65A, דולפין (חברת אירוספסיאל)- מסוק סיור ימי. מסוק סיור ימי, אשר שימש בחיל-האוויר במשך עשור והוחלף על-ידי מסוקי ה"עטלף" המתקדמים יותר. המסוקים הופעלו מספינות "סער" של חיל-הים ופעלו במקביל גם במשימות אבטחה שוטפות. המסוק מיוצר בארה"ב לפי דגם צרפתי, למעט מספר שינויים שנערכו בו לפי דרישת משמר החופים, שנדרשו לתפקידו כמסוק למשימות חיפוש והצלה. צוות המסוק כולל טייס וטייס משנה, המשמש גם כקצין טקטי. בגיחות בהן חובר המסוק לסטי"ל מצטרף איש צוות שלישי - מכונאי מוטס. נוכחותו של המכונאי המוטס הכרחית במקרים כאלה, שכן בעת שהייה בים הוא האדם היחיד שיודע לטפל במסוק ומוסמך לכך. בחלקו האחורי של המסוק יושב הקס"ם, קצין סיוע למסוקים. הקס"מ, קצין בחיל-הים, הוא איש הקשר בין חיל-האוויר לחיל-הים. הקס"מ הוא זה המפעיל את מערכות הגילוי של המסוק ומעביר את הנתונים למרכז ידיעות הקרב (מי"ק) שעל הסטי"ל. בראשית 1983 הוקם בחיל-האוויר צוות קליטה למסוק החדש, שרכישתו מומנה מתקציבי חיל-הים. לאחר כשנתיים, במאי 1985, הגיעו המסוקים הראשונים לחיל-הים. המסוק היה באחריותו של חיל-האוויר בזמן שהייתו באוויר ותחת פיקודו של-חיל הים בזמן שהייתו על הסטי"ל. מסוק הדולפין סבל מתקלות רבות ובשנת 1997 יצא משירות והוחלף בדגם משופר, ה-SA-565 פנתר, המכונה בחיל-האוויר "עטלף".



מסוקי תובלה

UH-60 בלק-הוק, ינשוף (חברת סיקורסקי)- מסוק תובלה סער. מסוק תובלה, שנכנס לשירות בחיל-האוויר ב-1994, ומשמש לחילוץ ופינוי נפגעים ולמשימות תובלת סער. שרידותו הגבוהה ויכולת התמרון שלו, מנועיו החזקים וכושר הנשיאה הגבוה שלו הופכים אותו למסוק האידיאלי למשימות חילוץ ותובלה מורכבות ומסובכות. ה-UH-60A הוא הדגם הבסיסי של המסוק, שנרכש תחילה על-ידי צבא ארה"ב, ואחר כך גם מדינות נוספות רכשו אותו. הוא הוחלף ב-1990 על-ידי דגם UH-60L, הדומה לו, ומצויד במנועים חזקים יותר, ממסרים חדשים ואוויוניקה משופרת. הצבא האמריקאי רכש 934 מסוקים משני הדגמים, כמסוק הסער הבינוני התקני. גרסה נוספת של המסוק, MH-60G "פייב הוק", נרכשה על ידי חיל-האוויר האמריקאי עבור הכוחות המיוחדים שלו. ה"פייב הוק" מצויד בין השאר במתלי ESSS, צינור לתדלוק אווירי, מערכת פליר לראיית-לילה, והוא מסוגל לשגר טילי אוויר-אוויר סטינגר. חיל-האוויר האמריקאי רכש כ-60 מסוקים כאלה, שהצטרפו ל-18 מסוקי הבלק-הוק שרכש קודם לכן. חיל-הים האמריקאי רכש 170 מסוקים בדגם הימי של הבלק-הוק, שסימנו SH-60B/F "סי הוק" (נץ ימי) למטרות לחימה בצוללות. משמר-החופים האמריקאי מפעיל 35 מסוקי בלק-הוק מדגם HH-60J, המיועדים למשימות של חיפוש והצלה. חברת סיקורסקי יצרה מספר דגמים נוספים, ובהם דגם מיוחד, המשמש את נשיא ארה"ב, דגם VH-60N, גרסת-תקיפה של הכוחות המיוחדים האמריקאיים בחמושה בטילים ותותחים בשם AH-60L ודגם MH-60K - שהיא הגרסה המתקדמת ביותר להטסת כוחות מיוחדים לעומק שטח האויב.


CH-53, יסעור (חברת סיקורסקי)- מסוק תובלה כבד. מסוק התובלה העיקרי של חיל-האוויר. מאז כניסתו לשירות ב-1969, השתתף היסעור במבצעים רבים בשטח אויב. במבצעים אלה, שמרביתם נותרו חסויים, באה לידי ביטוי יכולתו הרב-גונית של המסוק בחילוץ, בנשיאת מטען רב, בהובלת לוחמים וציוד ובטיסה למרחקים. לאור לקחי מלחמת קוריאה, נוצר צורך במסוק תובלה להובלת לוחמים ותחמושת. הצי האמריקאי הוציא מכרז לתכנון מסוק חדש, שיהיה בעל כושר נשיאה פנימי של 3,630 ק"ג, ואשר יוכל לפעול ברדיוס פעולה של 185 ק"מ במהירות מרבית של 297 קמ"ש וביכולת ריחוף בגובה 1,830 מטר מחוץ לאפקט הקרקע ביום סטנדרטי. ביולי 1962 הוכרז על זכייתה של חברת "סיקורסקי" במכרז, והמסוק קיבל את הסימון הצבאי CH-53 . חיל-הנחתים הזמין 141 מסוקים, שיפעלו מנושאות המסוקים של הצי. מאז ערך את טיסת הבכורה שלו, במאי 1963, נחשב היסעור למסוק-התובלה הגדול בעולם המערבי, עם תא-מטען בגודל 2.3 מטר על 9.1 מטר ובגובה 2 מטר. היסעור הוא מסוק-תובלה לכל מזג-אוויר המסוגל, במצבי חירום, לנחות על המים ולהמשיך לצוף יותר משעתיים. המבלטים משני צידי הגוף מייצבים את המסוק במים, והם כוללים מיכלי דלק בקדמתם ואת בתי כן-הנסע הראשי בחלקם האחורי. למסוק מנגנון אופציונאלי לקיפול הלהבים לאחור והזנב קדימה - על-מנת לחסוך במקום, דבר קריטי בנושאות מסוקים.


בל-212, אנפה- מסוק תובלת סער וחילוץ. מסוק דו-מנועי בינוני, המשמש למשימות חילוץ מגוונות ולתובלת סער. המסוק, שנכנס לשירות בחיל-האוויר ב-1975, זהה במימדיו למסוק מיושן יותר של חיל-האוויר, הבל-205 החד-מנועי, אך מצטיין בכושר נשיאה גדול באופן ניכר, המאפשר לו לעמוד טוב יותר במשימות שיועדו לו, גם בתנאי שטח ומזג-אוויר קשים. עם כניסת המסוק לשירות מבצעי עמדו בחיל-האוויר עד מהרה על יתרונותיו הגדולים במשימות חילוץ ופינוי. המסוק ממלא מגוון רחב של משימות חילוץ במתארים שונים, החל מחילוץ חיילים משדה הקרב, לעתים תחת אש, וכלה בחילוץ מטיילים שנתקעו בראשי צוקים, בוואדיות, בשיטפונות ובלב-ים. במבצעים אלו, שהפכו לגולת הכותרת של פעילות המסוק, ניצלו חייהם של חיילים ואזרחים רבים. המסוק משמש גם במשימות תובלת סער טקטיות.



כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מ)

התעשייה האווירית, שובל- כטב"ם מתוצרת התעשייה האווירית. התחיל פעילות בחיל בשיטת PHB (רכש שעות טיסה מהיצרן). טיסה ראשונה במסגרת זו היתה ב-16 באוגוסט 2005. גיחה ראשונה פלמחים בוצעה ב-28 בינואר 2007. ב-7 במרץ 2007 נקלט השובל הראשון של ח"א בטקס רשמי. גובה מקסימלי - 30,000 רגל.


התעשייה האווירית לישראל "סרצ'ר" / "סרצ'ר 2"- מזל"ט לצרכי מודיעין. מזל"ט לצרכי מודיעין, שנקלט בחיל האוויר ב-1992, ומאז השתתף בפעילות השוטפת בלבנון. המזל"ט משמש לאיתור מטרות מחבלים ומסייע למטוסי חיל-האוויר בזמן תקיפות. ביוני 1998 נקלטו בטייסת המזל"טים של חיל-האוויר מזל"טים מושבחים מסוג "סרצ'ר 2". השיפורים כללו התקנת כנפיים משוכות לאחור, מנוע חדש, מערכת ניווט חדשה ומערכות תקשורת מתקדמות. מהירות מקסימאלית - 198 קמ"ש, גובה מקסימאלי - 5,200 מטר, משקל מקסימאלי- 318 ק"ג.


ארונאוטיקס איירולייט, שלו- מטוס למשימות מודיעין זמן אמת קצרות טווח. השלו (Aerolite בשמו האזרחי) מיוצר בחברת אירונאוטיקס כמטוס למשימות מודיעין זמן אמת קצרות טווח. מטוס השלו נקלט בחיל-האוויר בשנת 1995, והחל לקחת חלק במשימות חיל-האוויר. מטוסי השלו (כמו שאר כלי הטיס הבלתי מאוישים בחיל-האוויר) נוחתים לתוך כבל עצירה בדומה למטוסי נושאות מטוסים.


.

הוסיפו תגובה
   
  שם מלא
  כותרת
 
    תוכן

   
יעקב מרגלית  - אשל אברהם 13 רמת השרון 47120 25-09-2015 14:00:47
שלום רב,
יש לי תמונה חדשנית עבורכם, נא אי מייל למשלוח
תודה
איתי גמיש  - ממש אחלה 06-07-2015 17:28:24
רק חסר מתי ניכנס הf16i נכנס לשימוש בארץ
ליאור  - ווואווווו 08-06-2013 18:35:55
היה מעניין! פשוט וואווו!!!
מקווה להגיע לחיל האוויר... חלום חיי להיות טייס... לא צריך יותר מזה.. בחיי... לא מחשבים, לא רפואה, לא טנקים, לא חייל הרגלים, לא תותחנים - רק טייס בעזרת השם בעוד 4 שנים!!!!!!!!
palsar 7 22-04-2013 15:56:06
אם אפשר לעשות טבלה של כלי הטיס בחיל האוויר שם וכמות. נ.ב האתר מעולה בהצלחה.
יוסי  - עוד אנימציות 20-11-2012 08:44:55
אנימציות
יוסי  - אנימצית 20-11-2012 08:42:45
http://gifmegif.goldate.net
עמית אלטר  -  אני מעוניין בטייס או כטבם 21-07-2012 17:39:02
205355993 שילחו לי זימון בבקשה דחוף
איציק  - גג 01-07-2012 17:14:46
goldate.co.il
מלש"ב פעור  - איך מגיעים להטיס מל"ט? 08-03-2012 07:10:59
איך מגיעים להטיס מל"ט? איזה פרופיל צריך?
נעם  - מסוקי קרב 10-02-2012 19:05:19
איך מתקמדים במסוקי קרב ?,יש את זה בגדנ״ע אוויר?
יפה מאד 03-01-2012 03:09:21
האם לא כדאי שיהיו יותר טייסים בצהל מעל למה שיש כיום
יפה מאד  - על מטוסי חיל האוור 03-01-2012 03:05:57
האם חיל האוויר מתכנן לרכוש את מטוסי האימון של קוריאה הדרומית או של איטליה וכן בהשוואה לחילות האוויר בעולם והצרכים של צהל האם לא ניתן להגדיל את הצי האוירי בכל הקשור למטוסי תקיפה ותובלה.
רואי בן שושן  - ה f 22 צריך להיות בחה''א 10-12-2011 09:28:40
צריך 23 מטוסי f 22 בחה''א הישראלי
רואי בן שושן  - אני אוהב את חה''א הישראלי 10-12-2011 09:11:24
אני אוהב
admin  - אפשר להיות מפעיל מל"ט עם משקפיים מידה 3? 15-10-2011 20:04:25
כי חבר שלי מת להיות מפעיל מל"ט
יעקב יעקב  - איך מצטרפים לגדנע אוויר ?? 09-02-2011 17:38:22
בלה בלה
דולב 20-12-2010 13:46:19
כן
admin 22-10-2010 15:17:49
גם הענפה יצאה משירות
admin 22-10-2010 15:08:44
הצוקית יצאה משירות בחיל האוויר. העפרוני החליפה אותה.
admin  - מפציצים חמקנים F-117 05-08-2010 17:20:39
שלום לך ori183, צר לי ידידי, אין בחיל האוויר מפציצים מסוג 116F...:-) המשך גלישה מהנה.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

מדריכים


Warning: Creating default object from empty value in /home/yehidaco/public_html/modules/mod_globalnews/helper.php on line 420

Warning: Creating default object from empty value in /home/yehidaco/public_html/modules/mod_globalnews/helper.php on line 724

Warning: Creating default object from empty value in /home/yehidaco/public_html/modules/mod_globalnews/helper.php on line 724

Warning: Creating default object from empty value in /home/yehidaco/public_html/modules/mod_globalnews/helper.php on line 724

Warning: Creating default object from empty value in /home/yehidaco/public_html/modules/mod_globalnews/helper.php on line 724

Warning: Creating default object from empty value in /home/yehidaco/public_html/modules/mod_globalnews/helper.php on line 724

Warning: Creating default object from empty value in /home/yehidaco/public_html/modules/mod_globalnews/helper.php on line 724

Warning: Creating default object from empty value in /home/yehidaco/public_html/modules/mod_globalnews/helper.php on line 724

Warning: Creating default object from empty value in /home/yehidaco/public_html/modules/mod_globalnews/helper.php on line 724
תמונה
ראיון עבודה
תמונה
עבודה מועדפת לאחר השחרור
תמונה
מילון מונחי צה"ל
תמונה
המדריך השלם לבקו"ם
תמונה
ספר טלפונים צה"לי
תמונה
שיפור יכולות הגוף
כניסה לאגף    
 


כל הזכויות שמורות לאתר יחידה - אתר יחידות צה"ל © 2004 - 2015 (האתר הינו אתר פרטי ואינו אתר רשמי צה"לי) פרסום באתר | אודות אתר יחידה | צור קשר | מפת האתר