חיפוש

שירות משמעותי עם ההולכים על ארבע: יחידת עוקץ תשנה את מה שחשבתם על צה"ל

אחת מהיחידות המובילות והמסקרנות ביותר בצבא הגנה לישראל היא יחידת עוקץ. היחידה הוקמה עוד בשנת 1939, והיא נחשבת לאחת היחידות המובילות והמצליחות צבא. בשנים האחרונות המודעות לגבי הפעילות השוטפת של היחידה עלתה באופן משמעותי, לא מעט בזכות מבצעים מוצלחים בהם לקחו חלק לוחמי היחידה ביחד עם הכלבים אשר מהווים לוחמים לכל דבר ועניין.

איך מתקבלים ליחידה?

על מנת להתקבל ליחידה נדרש לעמוד בהליכי מיון המתקיימים במועדים קבועים. מועמדים לשירות הם גברים בעלי פרופיל של 82 ומעלה לצד קב"א 54. הסיבה לכך נובעת מאופי הפעילות של היחידה אשר נחשב למאתגר למדי כמו גם כזה הדורש אינטליגנציה רגשית גבוהה, ועל כן תהליך הקבלה ליחידה כולל גדנ"ע מיוחדת ולאחריו המועמדים יוזמנו למבחני מיון הכוללים בדיקות כושר, ראיון אישי וכן בדיקת התאמה עם כלבים. חשוב להבין כי בעלי כלבים אינם מקבלים יתרון בתהליך המיון, אולם ניתן בהחלט לומר כי האהבה לבע"ח הללו כמו גם היכולת להביא את עצמכם לקצה היא זו שתאפשר לכם להגשים חלום ולהתקבל ליחידה המאפשרת שירות משמעותי ביחד עם ההולכים על ארבע. ביחס ליחידות קרביות אחרות בצה"ל, מדובר ביחידה מיוחדת מאוד כמו גם מגובשת אשר נחשבת לחוד החנית ועל כן מספר המועמדים שמנסים להתקבל מדי שנה נמצא במגמת עלייה.

שירות משמעותי עם ההולכים על ארבע: יחידת עוקץ תשנה את מה שחשבתם על צה"ל

הכשרה לתפקיד ביחידה

ההכשרה של לוחמי עוקץ היא הכשרה מאתגרת הדורשת לא מעט תעצומות נפש מצד החיילים. בשלב הראשון עוברים טירונות 05 ולאחר מכן אימון מתקדם. תהליך ההכשרה הוא תהליך ארוך הנמשך כ 18 חודשים ובמסגרתו מנופים אחת לתקופה חיילים, כאשר בסיום ההכשרה מתחלקים לחמש פלוגות – פלוגת כלבי גישוש, פלוגת כלבי תקיפה, פלוגת כלבי חילוץ והצלה, פלוגת כלבי אמל"ח ופלוגת כלבים המיועדים לטובת איתור של חומרי נפץ. חשוב לציין בנקודה זו כי גם נשים יכולות להשתלב ביחידה הן בתפקידים פקידותיים אבל גם בתפקידים משמעותיים כמו טיפול בכלבים לפני שהם מתחילים את תהליך ההכשרה, ועל כן מדובר בהזדמנות מצוינת לגברים ונשים ליצור בעבורם שירות בעל משמעות אדירה בשל העבודה הצמודה עם ההולכים על ארבע כמו גם היכולת לקחת חלק בפעולות הגנה, תקיפה כמו גם פעולות מיוחדות המתבצעות לאורך כל ימות השנה בשיתוף של יחידות נוספות כמו יחידות מטכ"ל, שלדג ועוד.

לסיכום, מדובר ביחידה מיוחדת מאוד שבמסגרתה חיילים בסדיר לצד קצינים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם כלבים שעברו הכשרה מיוחדת וארוכה מאוד בשביל לפעול במסגרת היחידה. למרות הביקוש האדיר והתנאים הקשים לקבלה, אם אתם מתחברים לפעילות של היחידה ורוצים להגשים חלום רצוי להכין את עצמכם מראש הן מבחינה גופנית והן מבחינת מנטלית, כל זאת לטובת יצירת הזדמנות לשירות משמעותי בצבא.

מאמרים נוספים

שבועת האמונים בצה"ל

נגישות