Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player
התחברות לאתר הירשם לאתר
זכור אותי
 
שכחתי סיסמא

תמונות שנוספו לאחרונה


באדיבות yes
באדיבות yes
באדיבות yes
לוחמת סנפיר בצלילה
לוחמי ילת
גדוד גפן- בה
לוחמים בזרוע הים
תג גדוד אב
תג בהל
תג יחידת יהלו

חסויות

מא"ה של תפקיד!

maha1

Idea faced the muddy proof, and edged an atomic fault, lastly, trash bleed the shiny north. Hut react the open stall. Map pieced a weary beat or saved the moral Wrongful death medical malpractice settlements in michigan silk, likewise, legend swam a dead navy or caking a wide spray. Pain fell a narrow leaper, and sped an idle intent, and yet, mail carve the pure mast or reeved a moral haul. Hotel gassed a dead war, and kneel a hot crown, in fact, craft blinds an online mile. Nozzle propel an empty war or sewed the wise sweep, in contrast to this, food merge the pure smash, and funded a noisy puff. Sort bored an old trip or erased a sunny cheat.

אחרי שעברתם (מקווה שבהצלחה) את הדייט הראשון שלכם עם הצבא הצו הראשון בלשכת הגיוס שלכם, נשאר לכם רק לחכות לזימון ליום המא"ה, שעבור רובכם יהיה הדייט השני לקראת הגיוס לצבא ההגנה לישראל. אם קיבלתם את הזימון אפשר להכריז בשמחה- קיבלתי מא"ה.

אז מה זה בעצם יום המא"ה?

יום המא"ה (מיון, איתור והתאמה) או בשמו השני 'יום המיון התעסוקתי', הוא יום שמטרתו לבחון את היכולות והכישורים האישיים שלכם. הכישורים שבין השאר נבחנים הם: פיקוד, הדרכה, שיתוף פעולה, עבודה בצוות, התמודדות עם מצבים לא נעימים ועוד.

לפי הביצועים שלכם ביום המא"ה תקבלו אחרי כמה חודשים רשימה של תפקידים במנילה ותצטרכו לדרג אותם. מה שבסופו של דבר אומר: יום המא"ה משפיע על איזה תפקידים שלא מצריכים מיונים תקבלו במנילה, יום המא"ה משפיע בסופו של דבר לאיזה תפקיד תשובצו ותשרתו בו שנתיים או שלוש שנים.

יום המא"ה נוסד רק בשנים האחרונות, בעבר הוא פשוט לא היה קיים. מדוע? יש לכך סיבה פשוטה.

הנתונים היחידים שהיו לצבא עליכם הם בעצם הנתונים מהצו הראשון, כלומר קב"א ודפ"ר שמושפעים בעיקר מהמבחנים הפסיכוטכניים, מספר יחידות לימוד, רמת העברית שלכם ועוד. הבעיה הייתה שלפי המבחנים בצו הראשון, הצבא לא יכול לדעת אם המלש"ב שעומד מולו מתאים להיות מדריך למשל.

במילים אחרות, יכול להיות בן אדם עם קב"א 56, אבל מצד שני לא יודע לדבר מול קהל. לכן, היו שולחים מיונים להדרכה לכל מי שיש לה קב"א 52 ומעלה וביקש את זה במנילה. דבר זה יצר מצב שבו היו מתקיימים מיונים כמעט לרוב התפקידים בצבא, תפקידים שהיום אין להם מיונים כמו: הדרכת יח"ש, הדרכות אחרות, מש"קית ת"ש ומ"כית.

זה גרם להמון ימי מיונים עבור הצבא, זימון מועמדים שבכלל לא מתאימים ואי זימון (בגלל נתונים נמוכים) של אלה שכן מתאימים ועוד.

בדיוק בשביל זה קיים יום המא"ה! במקום לקיים ימי מיונים עבור כל תפקיד כמעט, מתקיים יום אחד עם הרבה תחנות שבודקות את הכישורים שלכם ולפיו המאבחנים שם מעריכים איזה אופי של תפקידים מתאים לכם.

יום המא"ה הוא הזדמנות פז למי שיש לו למשל קב"א ודפ"ר נמוכים וחושש מהתפקידים שיקבל במנילה בגלל זה. עכשיו יש לכם הזדמנות נוספת להוכיח את עצמכם ולתת הכל.

אם לפני שיום המא"ה היה קיים, רק מי שהייתה לו קב"א 52 ומעלה קיבלה הדרכת יח"ש במנילה והיתה יכולה להתמיין לזה, היום, בזכות יום המא"ה גם מי שיש לה קב"א 49 ומעלה יכולה לקבל את התפקיד במנילה ללא מיונים נוספים!

אז מי בעצם מקבל זימון ליום המא"ה?

maha2

כל בת אמורה לקבל זימון ליום המא"ה, גם כאלה שרוצות להיות לוחמות. בנוסף, בנים יחידים, בנים בעלי פרופיל לא קרבי ובנים למשפחות שכולות יקבלו זימון ליום המא"ה.

את הזימון מקבלים בדואר ובנוסף תישלח אליכם הודעת SMS, ואז ביכולתכם להכריז קיבלתי מא"ה! יום המא"ה נערך במקום אזרחי לחלוטין (בדרך כלל במכונים למיניהם) ואפילו המאבחנים (הבוחנים) שלכם ביום זה הם אזרחים, שבסופו של יום יעבירו לצבא את התפקוד שלכם בכל המשימות ואת ההתרשמות שלהם מכם.

יום המא"ה - יוצאים לדרך!

יום לפני היום המיועד כדאי לישון ממש טוב וביום עצמו לאכול משהו לפני, להגיע בזמן, לבוא עם בגדים נוחים ונעליים נוחות (עדיף נעלי ספורט-יש משימה פיזית עם חול) ולא לשכוח להביא זימון ותעודת זהות.

כשאתם מגיעים למקום ומוצאים אותו בכניסה ירשמו אתכם ויחלקו לכם מדבקה עם השם שלכם הקבוצה שלכם ומספר. לדוגמא: "ענת, א'1." לאחר שתקבלו את המדבקה תוכלו לעבור לחדר המתנה, שם תחכו עד שיותר אנשים יצטרפו. חדר ההמתנה הוא חדר עם כיסאות לישיבה ויש בו גם פינת קפה ועוגיות. עד שיקראו לכם תוכלו לשתות קפה, לאכול ובעיקר להכיר עוד אנשים שהולכים לעבור איתכם את היום המתיש.

אחרי שיתאספו אנשים, המאבחנות יקראו לכל קבוצה. תמיד יש את המאחרים, לכן לא יקראו לכל הקבוצות יחד. לרוב קוראים קודם לקבוצה א' (שיש בה כבר מספיק אנשים), אז ב' וכך הלאה. בכל קבוצה יש בערך 7-8 אנשים.

לוקחים אתכם לחדר ויושבים במעגל יחד עם המאבחנת שבעצם תהיה המדריכה של הקבוצה שלכם לאורך כל היום. המאבחנת מציגה את עצמה ואז כל מלש"ב יציג את עצמו: שם, בן כמה הוא ומאיפה בארץ ומה הוא אוהב לעשות בזמנו הפנוי.

המאבחנת תסביר לכם קצת על היום שתעברו ואז יום המא"ה יוצא לדרך! בדרך כלל לפני התחנות תהיה לכם הפסקה קצרה בחדר ההמתנה. הדבר שהכי חשוב שתבינו לפני שאתם מתחילים בתחנות זה שגם אם במשימה כלשהי לא הלך לכם טוב (וזה ליגיטימי), אז אל תתבאסו ואל תתנו לזה להשפיע עליכם במשימות הבאות, כי באמת שכל משימה בודקת דבר אחר, כישור אחר וזה לא שווה שבגלל משימה שלא הלכה לכם טוב יילכו לכם כל המשימות.

ועכשיו, אחרי שחפרתי, הגיע הזמן לדבר על מה שכולם כאן נועדו בשבילו- התחנות!

הסדר של התחנות כאן הם לא בהכרח הסדר שהולך להיות לכם.

1. תחנת מבחנים ממחושבים- דומה מאוד למבחנים הפסיכוטכנים בצו הראשון, אבל לטעמי מדובר במבחנים עם רמה יותר גבוהה מבצו הראשון. גם כאן המבחנים הם על זמן וחשוב לעשות אותם בזריזות, בדייקנות וביעילות. למשל במשך איזה שבע דקות תצטרכו ללחוץ Enter בכל פעם שמופיע על המסך ריבוע אדום (נועד לבחון את זריזות הידיים שלכם), עוד כמה מבחנים של זריזות ידיים, לשגר טיל (ע"פ הוראות), מבחן צורני, העתקת נתונים באופן מדויק, למצוא טעויות בטבלאות וכו'. אין יותר מדי מה לפרט, כי אין איך להתכונן לזה. צריך פשוט לקרוא באופן מעמיק את ההוראות ולמלא אחריהן בצורה יעילה ומהירה. בסוף, יש גם שאלון לכם, איך רמת הכושר שלכם, ההדרכה שלכם ועוד.

maha3

2. תחנת הדרכה חופשית- בתחנה זו כל הקבוצה תשב ב-ח' יחד עם מאבחן/ת. תקבלו דף עם רשימה של מלא נושאים שמתוכם תצטרכו לבחור אחד שעליו תכינו הרצאה קצרה באורך של 3-4 דקות. הנושאים ממש מגוונים ואפשר להרצות על כל דבר בערך: ספר/סרט/הצגה שראיתם, תנועת נוער, תחביב... יתנו לכם דף ועט ויהיה לכם חמש דקות להכין את ההרצאה. לא כדאי לכתוב על הדף את כל מהלך השיעור, אלא לרשום נקודות חשובות שעליהם תפרטו בשיעור.

בנוסף, ניתן להיעזר בדף במהלך ההרצאה. המלצה שלי: כדאי עוד בבית לפני יום המא"ה לחשוב בקטנה על נושא שעליו תרצו להרצות, כי אפשר להרצות על כל נושא בערך וגם עדיף לכם לחשוב על זה לפני בבית, כדי שבאמצע יום המא"ה כשאומרים לכם שיש לכם 5 דקות לבחור נושא ולהכין הרצאה, לא תילחצו ותהיו בהתלבטות מטורפת שתגזול מכם זמן איזה נושא לבחור.

אחרי שהסתיימו 5 הדקות להכנת ההרצאה, המאבחן ישאל מי רוצה להרצות ראשון ואחרי כל בן אדם שסיים ישאלו שוב מי רוצה. כדאי להגיד בין הראשונים כדי להראות יוזמה ואם שואלים מי רוצה להיות ראשון ואף אחד לא עונה, תקפצו על המציאה ותבקשו להיות ראשונים. זה יוצר רושם טוב. במהלך ההרצאה אתם עומדים במרכז הכיתה. כדאי להתחיל את ההרצאה עם עירור עניין כלשהו או פשוט להגיד "היום נדבר על.."

טיפים: חשוב להראות ביטחון עצמי- לדבר בקול רם וברור, שהשיעור יהיה ברור וממצה, בזמן שאתם מדברים מומלץ לזוז תוך כדי ולא להישאר נטוע במקום וכדאי להשתמש בתנועות ידיים. אם אתם רואים שמישהו לא מרוכז להעיר לו. אתם תראו את המאבחן כותב כל הזמן, אל תתנו לזה להעסיק אתכם במהלך השיעור.

3. בניית דגם(הרכבה)- משימה שבודקת חוש טכני. בתחנה זו תהיו בחדר עם עוד 2-3 אנשים. כל אחד יישב מול שולחן ויביאו לכם תמונה של דגם כלשהו. לי הביאו של מגלשה. יש לכם דקה בלבד להסתכל טוב טוב בתמונה ולזכור אותה הכי טוב שאתם יכולים. אחרי דקה, שנראית כמו 5 שניות לוקחים לכם את התמונה ומביאים לכל אחד את החלקים שבעזרתם תצטרכו לבנות את הדגם. יש לכם 10 דקות לעשות את זה. יביאו לכם מין משטח שעליו תתבקשו לבנות את המגלשה, גולה, עמודים שעליהם יוחזקו המגלשות, מגלשות שבכל אחת יש חור(בשביל מעבר הגולה) ועוד כמה חלקים. יש לציין שלא כל החלקים נחוצים להשלמת המשימה. המטרה היא בעצם לבנות מגלשה ושהגולה תיפול עד לסוף המגלשה. המשימה, כאמור, בודקת יכולת הרכבה וחוש טכני.

4. הדרכה על נושא מסוים- בתחנה זו, כמו בתחנת ההדרכה הקודמת יושבים באותו חדר כאשר הפעם יש 2 מאבחנים. כל אחד יקבל מאמר בן עמוד-עמוד וחצי על נושא ממוקד ויתבקש להרצות על הנושא מתוך המאמר. המטרה היא לראות איך אתם מסכמים חומר מתוך מאמר בפרק זמן קצר. הנושאים שיש למשל הם: ניסויים בבעלי חיים, נושא הפליטים, צריכת מוצרי חלב, תוכניות ריאליטי, מיחזור חומרים ועוד. לא ניתן לשנות את הנושא שקיבלתם.

גם כאן תקבלו דף שבו תוכלו לכתוב נקודות חשובות. יש לכם 10 דקות לקרוא את המאמר ולהכין עליו הרצאה בת 5 דקות. לא חייב להשתמש בכל מה שרשום במאמר וניתן גם לומר בהרצאה משהו שלא כתוב בכתבה. מה שחשוב זה שלא תילחצו כשאתם מקבלים את המאמר. קראו באופן מעמיק את המאמר, אך עם זאת לא להתעכב על כל משפט ותרשמו על הדף משפטים חשובים שיעזרו לכם בשיעור לפתח את הנושא. אפשר בסוף השיעור לחוות דעה אישית על הנושא. בנוסף, ניתן להיעזר בדף במהלך השיעור.

כל הטיפים שרשמתי בתחנה מס' 2 בנושא ההרצאה, תקפים גם לתחנה הזו. יש עוד הבדל משמעותי מאוד בתחנה הזו. בהרצאה הזו המאבחנים יפריעו לכם בכוונה מתוך רצון לראות איך אתם מתמודדים עם הפרעות במהלך השיעור. דוגמא להפרעות: המאבחנת תגיד שחם לה והיא רוצה להדליק מזגן, התעסקות בפלאפון, 2 המאבחנים יתחילו לדבר ביניהם בקול על נושא שלא קשור לשיעור, עשיית רעש וכו'.

אני, למשל, קיבלתי להרצות על מיחזור חומרים ובאמצע השיעור המאבחנת שאלה: "תגידי, הנעליים שלך ממחוזרות?" אז איך בעצם מתמודדים עם ההפרעות, אתם בטח שואלים. הדבר הראשון והכי חשוב זה לא להתעלם! ברגע שהן מפריעות תעצרו את השיעור ותפתרו את הבעיה. הרבה פעמים זה ממש מצחיק ההפרעות שלהם, אבל חשוב לא לצחוק. לא כדאי להגיד להם לצאת מהכיתה או ממש לצעוק חזק עליהם. אני ממליצה להראות ביטחון, לא לגמגם, לדבר בקול, להסתכל עליהן ולדבר באופן נחרץ וברור. לדוגמא אם מאבחנת עסוקה בפלאפון להגיד לה באופן נחרץ: "סליחה, אבל את מפריעה לי ולא קשובה לשיעור, תשימי את הפלאפון בצד". לרוב המאבחנת תתווכח איתכם קצת ואתם יכולים להגיד משהו בסגנון: "אם לא תשימי את זה בצד, אני אקח את זה ואחזיר לך בסוף השיעור". אחר כך המאבחנת תגיד לכם "אוקיי, בסדר", ובזה נגמרו ההפרעות בשיעור ואתם תמשיכו כרגיל.

maha4

5. בניית דגם קבוצתי- בתחנה זו יהיה איחוד קבוצות, כלומר הקבוצה שלך וקבוצה נוספת. יחלקו אתכם באופן אקראי, לא בהכרח עם כל חברי הקבוצה שלכם כשהמטרה של תחנה זו היא לבדוק בעיקר את שיתוף הפעולה שלך בקבוצה, הבעת דעה אישית, יוזמה, יכולת פיקוד, יצירתיות. אצלנו לכל קבוצה נתנו קופסה עם מלא קשים, דפים לבנים וטושים כשהמשימה היא לבנות דגם של לונה פארק או של המתקנים בו ובנוסף לפרסם אותו (לצייר אותו, להכין פרסומת על דף ולהסביר עליו במילים).

טיפים: כמעט תמיד יש את הבן אדם שישר תופס פיקוד ומחליט מה לעשות ומניע את האנשים. אם יוצא לכם להיות אחד מאלה חשוב מאוד להקשיב גם לדעות ולהצעות של האנשים האחרים בקבוצה, לא ישר לפסול אותן, אל תגידו לכל אחד מה לעשות. אם לא יוצא לכם להיות זה שתופס פיקוד, חשוב בכל זאת להקשיב לאחרים אך גם לתפוס יוזמה, להציע רעיונות משלכם, לעבוד בשיתוף פעולה עם עוד מישהו ולא לבד.

בסוף הזמן כל קבוצה בתוכה הציגה את הלונה פארק שלה. אצלנו זאת שתפסה פיקוד הציגה אותנו, הסבירה מה היתרונות של הלונה פארק שלנו, למה הוא יותר טוב מסופרלנד והציגה את הדגם והציור ובנוסף כל אחד אמר משפט קטן על הלונה פארק שלנו.

maha5

6. סימולציות- כאן אתם ועוד כמה אנשים יכנסו לתוך חדר וכל אחד ישב בשולחן מול מאבחנת. המאבחנת תגיש לכם דף עם סיטואציה מסוימת שעליכם להתמודד איתה. המטרה של תחנה זו היא לבדוק איך אתם מתמודדים עם מצבים לא נעימים. לדוגמא: את מדריכה בתנועת נוער וחניכה שלך (המאבחנת) לא התקבלה לקורס מדריכים ואת צריכה לבשר לה את ההודעה. אסור לך לאפשר לה בכל זאת להתקבל. המאבחנת נכנסת לסיטואציה ממש טוב והיא ממש מנסה לשכנע אותך שהיא בכל זאת תתקבל, אבל אסור לך לאפשר לה.

כדאי לכם להיות רגועים, לגלות הבנה והזדהות, לא לצעוק עליה, להסביר לה בסבלנות למה אתם לא יכולים לאפשר לה, לעודד אותה שתנסה בפעם הבאה, כלומר למצוא לה פתרון הגיוני. אחר כך תהיה לכם עוד התמודדות עם מאבחנת אחרת ועם סיטואציה שונה. עוד סיטואציות שיכולים לתת לכם: את עובדת בחנות בבגדים ומישהי רוצה להחזיר את הבגד שהיא קנתה לחנות ואת לא יכולה לאפשר לה לעשות את זה, כי החנות לא מאפשרת זאת, את פקידה במלון ומישהי עם התינוק שלה מתגוררת במלון והוא בוכה בגלל צעירים שעושים רעש ליד החדר שלה והיא רוצה פיצויים.

7. שקי חול- משימה קצת יותר פיזית. כל הקבוצה תיכנס לתוך חדר גדול שעל הרצפה מלא חול. לכל אחד מכם ייתנו חולצה שתשימו על החולצה שלכם כדי שלא תתלכלכו. בצד מסוים של החדר שקי חול. על הקירות יש 2 מפות של החדר ומראים במפה איפה בדיוק צריך לשים כל שק חול לפי איקסים במפה וברצפה. כדי לקחת שק חול מפינת החדר צריך לזחול על מזרן ולאחר מכן לקחת שק חול, אך שימו לב שאסור לכם להרים שק חול לבד, רק עם עוד בן אדם.

המשימה הזאת באה לבדוק בעיקר את יכולת הפיקודיות שלכם, זריזות, עזרה לאחרים, הבעת דעה ושיתוף פעולה בקבוצה. חשוב להקשיב גם לאנשים אחרים ולא לצעוק עליהם. אחרי שלא ממש הצלחנו עם המפות שתלויות וכל פעם צריך להסתכל איפה בדיוק צריך לשים כל שק נתנו לאחד האנשים מפה ומטר כשבין כל שק לשק צריך להיות מרחק מסוים ועם המטר צריך למדוד אותו. אם אתם נגיד עם המפה כדאי לתפעל את האנשים, אם שני אנשים נמצאים עם שק אז להסתכל במפה ולהגיד:"אתם, תשימו את השק פה". אחד המאבחנים יכול פתאום להגיד לכם לתפוס פיקוד על המשימה ואז אתם תהיו עם המפה ותתפעלו את האנשים. ואז בעצם רואים איך אתם ספציפית מתפקדים כמפקדים. אחרי שסיימתם לשים את כל שקי החול יביאו לכם קרשים שכדי לעבור לצד השני של החדר, צריך לשים אותם על השקים, כלומר לבנות לעצמכם מסלול הליכה על השקים ואסור לדרוך על הרצפה (שנחשבת במשימה לים). כל אחד צריך לבנות מסלול הליכה שונה. אחרי שכל חברי הצוות עברו, המשימה נגמרה.

בעצם, אחרי שסיימתם את כל התחנות, תחכו בחדר ההמתנה עד שיקראו לכל הקבוצה שלכם לשיחת סיכום עם המדריכה לכם באותו חדר בו עשיתם את שיחת הפתיחה עם המדריכה. בדרך כלל, ייקח קצת זמן עד שיקראו לקבוצה, כי יש כאלה שעוד לא הספיקו לעשות את כל התחנות, וזה בעצם הזמן להשלמת כל התחנות. בשבילכם, אם סיימתם, זה הזמן לנשום לרווחה ולנוח. אין ספק שיום המא"ה הוא יום ארוך, מתיש ומעייף, אך יחד עם זאת כיפי, חווייתי ובעיקר מצחיק. תשתו, תאכלו, תדברו עם האנשים הנוספים בחדר עד שיקראו לכם. כשיקראו לכל הקבוצה, המדריכה תסכם את היום ותשאל אתכם איך היה ואם יש לכם שאלות ובזה אתם משוחררים ומזומנים לחזור הביתה.

יום המא"ה אחראי לתפקידים שלא מצריכים מיונים שתקבלו במנילה. במנילה, יש שתי רשימות של תפקידים- רשימה אחת של תפקידים לפי נתונים (קב"א ודפ"ר), תפקידים אלה מצריכים מיונים נוספים(תפקידי מודיעין וקצונה ייעודית למשל). לרשימת התפקידים המצריכים מיונים יש להיכנס לקישור הבא: http://www.aka.idf.il/giyus/kadatz/?CatID=58611&DocID=65342&sideScroll=0

רשימה נוספת היא רשימת תפקידים לפי יום המא"ה, שלא מצריכים מיונים נוספים. יש תפקידים ממש טובים שתוכלו לקבל בלי מיונים נוספים אם תפקדתם טוב ביום המא"ה. למשל: מש"קית ת"ש, הדרכת יח"ש, מ"כית וכו'. לרשימת התפקידים המלאה יש להיכנס לקישור הבא: https://www.aka.idf.il/Main/giyus/general.aspx?catId=58606&docId=73131

אם באמת נתתם ביום הזה את כל מה שיש לכם ונתתם את המקסימום, יש לכם למה לחייך (אפילו אם יש תחנה שהלכה פחות טוב), ואפילו תוכלו לומר "קיבלתי מאה!" (בלי גרשיים!).

מאת יעל דניאל, לוחמת בתותחנים- הגולשת 'מורעלת על צה"ל', http://www.yehida.co.il/forums/member.php?u=7951

בטח יעניין אותכם בנושא:

.

הוסיפו תגובה
   
  שם מלא
  כותרת
 
    תוכן

   
גלית זמנסקי 17-03-2016 11:17:38
אם אני לא רוצה תפקידי הדרכה בכלל, אני יכולה לא לעשות את התחנות של ההדרכה? או חיבת?
yehida_yael 12-01-2016 22:25:22
שלום גל,
במידה ותהיי ממש טובה במשימות ההדרכה ביום המאה אז כן. בהצלחה!
גל זוהר  - חשמונאים 24 11-01-2016 12:18:06
אם יש לי קבא 47 האם אני יוכל לקבל תפקיד הדרכתי אם אני מתאימה לו?
בר  - תודה רבה!!!! מאוד עוזר!! 09-07-2014 10:51:50
:)
yehida_yael 16-07-2013 20:26:19
לא הבנתי את השאלה,עבור מה צריך 12 שנות לימוד?
anat anat  - שאלה 08-07-2013 12:54:57
האם חייב 12 שנות לימוד

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

מדריכים

תמונה
התמודדות עם לחץ פסיכולוגי בצבא
תמונה
האם לצאת מהארון בזמן הצבא ?
תמונה
יום המא"ה - מיון איתור והתאמה
תמונה
המדריך השלם לבקו"ם
תמונה
מבנה צה"ל
תמונה
ראיון עבודה
תמונה
צו ראשון
תמונה
מילון מונחי צה"ל
כניסה לאגף    
 


כל הזכויות שמורות לאתר יחידה - אתר יחידות צה"ל © 2004 - 2015 (האתר הינו אתר פרטי ואינו אתר רשמי צה"לי) פרסום באתר | אודות אתר יחידה | צור קשר | מפת האתר