מתגייסים ליחידה

כל המידע על צבא ההגנה לישראל במקום אחד

הדרך שלכם בצה"ל

צבא ההגנה לישראל, הוא גוף צבאי של שירות הביטחון הישראלי. תפקידו להגן על מדינת ישראל מפני איומים חיצוניים ולאכוף את החלטות ממשלת ישראל. צה"ל הוא שירות חובה המצריך שירות של שנתיים ולאחריו שירות מילואים חובה לכל הגברים והנשים שמלאו להם 18. לצה"ל שלוש זרועות: כוחות יבשה, חילות אוויר וחיל הים. היסטורית, הוא היה אחד הצבאות הכי חזקים באזור בשל גודלו וחוזקו.

אודות

קריירה באזרחות

מידע למשוחררים

יחידות בצהל

מידע למתגייסים

מאמרים מקצועיים

"לפי השקפתי אינני איש צבא, ולקחת נשק ביד מוכן אני רק בשעה שאין אני רואה לפני שום דרך אחרת."
יוסף טרומפלדור, 7 בינואר 1917

למה הקמנו את האתר?

אתר "מתגייסים ליחידה" הוקם ע"י ארבעה יזמים שהחליטו להרים את הכפפה ולספק למתגייסים מידע מהימן ועדכני. המטרה שלנו באתר היא ליצור פלטפורמה שבה כל מתגייס יוכל לשפר את הסיכויים שלו לתפקידים וזאת מתוך הבנה כי צה"ל מהווה פלטפורמה מצוינת ליצירת הזדמנויות תעסוקה – בתוך ומחוץ לשירות. אנו מזמינים אתכם לקרוא את הסקירות, מדריכים וכן טיפים לטובת גיוס נעים ובעל משמעות ובכך ליצור את עתידכם בתוך המערכת הצבאית החזקה של מדינת ישראל.

צבא ההגנה לישראל

מתגייסים

אנו מספקים מידע על יחידות צה"ל, שירות צבאי, תנאי שירות, אופן ההיערכות לצבא, מה להביא לצבא ביום הראשון וכו'.

משתחררים

קורסים המסייעים לך ללמוד על עצמך ועל מסלול הקריירה העתידי שלך. אנו ממליצים גם על תוכניות לפיתוח כישורי מנהיגות.

במה כדאי לי לבחור?

קרבי

יחידות מובילות, תנאי קבלה, הכנה לשירות, פרופיל קרבי

יחידות מובחרות

דירוג היחידות המובילות, דעות המפקדים, המבצעים הגדולים

יחידות מסווגות

תנאי שירות, פעילויות ומבצעים, הכנה לקראת גיוס

שירות עורפי

מבחני סימולציה, יתרונות וחסרונות, שילוב עבודה עם צבא

שאלות נפוצות על צה"ל

על מנת להתמיין ליחידה מסוימת בצבא נדרש לעמוד במספר תנאים כאשר התנאי הראשוני הוא פרופיל רפואי כמו קב"א גבוהים, בהתאם לתפקיד. כיום צה"ל מספק הזדמנויות רבות למתגייסים להתקבל ליחידות מסוימות, גם אם אינם עומדים בתקנים.

לפני יום הגיוס רצוי להכין את כל הציוד מראש. רשימת הציוד מופיעה כאן באתר כמו גם ברשתות החברתיות אשר מהוות כר יודע פורה בעבור מתגייסים שרוצים להגיע מוכנים לקראת יום הגיוס. מעבר לתיק שלכם, חשוב להביא גם מסמכים מזהים כמו תעודת זהות וכן להביא איתכם את צו הגיוס אותו קיבלתם בדואר.

טופס המנילה הוא בעצם טופס שמאפשר למתגייסים לבחור את התפקידים אותם הם רוצים למלא בזמן השירות הצבאי, בהתאם לציוני הדפ"ר, קב"א וכן פרופיל רפואי, כאשר קיים שוני בין המנילה של גברים לבין המנילה של נשים. מילוי השאלון אינו מקנה שיבוץ אוטומטי בתפקיד הרצוי אלא רק בהתאם לצרכים של צה"ל.

הדרגות השונות בצה"ל בעבור קצינים מתחילות בדרגת סג"ם (סגן משנה), סגן, סרן, רב סרן, סגן אלוף, אלוף משנה, תת אלוף, אלוף והדרגה הבכירה ביותר – רב אלוף.

הפרופיל הצבאי של כל חייל בצבא הגנה לישראל מורכב מפרופיל רפואי וכן קב"א. הפרופיל הגבוה ביותר הוא פרופיל 97 ואילו פרופיל נמוך שמאפשר גם יציאה משורות הצבא הוא פרופיל 21. חשוב להבין כי הפרופיל הצבאי לוקח בחשבון גם את המרכיבים הנפשיים המהווים מרכיב משמעותי בקבלת ההחלטות לגבי תפקיד.